Zwrot towaru – oznacza zwrot towaru zakupionego w Riv-Performance, który nie był używany i pozostaje w oryginalnym opakowaniu. Zgłoszenie Zwrotu towaru dokonywane jest w formie wymaganej dla składania zamówień określonej w OWW i zgodnie z poniższymi wymaganiami.

Zwrotem towaru w rozumieniu niniejszego dokumentu nie są objęte przypadki: faktycznego zwrotu lub wymiany towaru spowodowane wadami jakościowymi lub ilościowymi towaru, bądź pomyłkami magazynowym skutkującymi błędną realizacją zamówienia. W takich przypadkach stosuje się instrukcję „Zasady Obsługi Zgłoszeń Reklamacyjnych i Serwisowych”.

Zasady odnoszące się do Zwrotu towaru nie dotyczą także zwrotu towarów promocyjnych i z wyprzedaży, a także ciągów wydawczych oraz towarów niemagazynowych i dostarczanych na indywidualne zamówienie Przedsiębiorcy. W takich przypadkach stosuje się odpowiednie przepisy prawa cywilnego w zakresie sprzedaży.

Zasady zwrotów:

  1. Towar może być zgłoszony do Zwrotu tylko przez Przedsiębiorcę, który zakupił go w Riv-Performance. Zwrot towaru może być skutecznie dokonany, jeżeli łącznie spełnione zostaną następujące przesłanki:
    a. towar znajduje się w aktualnej ofercie katalogowej Riv-Performance,
    b. od momentu zakupu towaru, tj. daty jego wydania Przedsiębiorcy lub podmiotowi przez niego wskazanemu, nie upłynęło więcej niż 14 dni,
    c. towar był nieużywany, nie jest pozbawiony folii ochronnych i nie jest uszkodzony,
    d. towar posiada oryginalne opakowanie.
  2. W Zgłoszeniu muszą znaleźć się następujące informacje:
    a. numer faktury zakupu towaru,
    b. numer seryjny towaru (jeżeli towar go posiada),
  3. Warunki przyjęcia zwracanego towaru do magazynu Riv-Performance:
    a. Przedsiębiorca posiada pisemne potwierdzenie (awizację) gotowości przyjęcia Zwrotu przez Riv-Performance,
    b. Przedsiębiorca prześle towar do magazynu Riv-Performance na własny koszt i ryzyko,
    c. Przedsiębiorca opakuje towar w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie podczas transportu,
    d. Przedsiębiorca zapłaci na rzecz Riv-Performance opłatę manipulacyjną w wysokości 10% ceny netto zwracanego towaru, tytułem wynagrodzenia za czynności Riv-Performance związane z przyjęciem zwrotu towaru. Opłata manipulacyjna wymagalna jest z chwilą wystawienia przez Riv-Performance faktury VAT dokumentującej obowiązek jej zapłaty, a Riv-Performance dokona potrącenia wierzytelności z tytułu tej opłaty z wierzytelnością Przedsiębiorcy z tytułu zwrotu ceny towaru.
  4. Korekta faktury
    a. w przypadku przyjęcia Zwrotu towaru, Riv-Performance wystawi Przedsiębiorcy fakturę korygującą w dniu potwierdzenia zasadności Zwrotu towaru i przyjęcia go do magazynu Riv-Performance, nie później niż w terminie 21 dni od daty otrzymania Zgłoszenia. Zwrot towarów i w konsekwencji faktura korygująca dotyczą jedynie towarów pełnowartościowych.
    b. wierzytelności Przedsiębiorcy wynikające z faktury korygującej zostaną w pierwszej kolejności potrącone z wierzytelnościami Riv-Performance wobec Przedsiębiorcy, w tym z tytułu opłaty manipulacyjnej, a w przypadku ich braku, zwrócone na rachunek Przedsiębiorcy w ciągu 14 dni od wystawienia faktury korygującej i potwierdzenia przez Przedsiębiorcę numeru rachunku bankowego, na który ma być dokonany zwrot.
    c. Przedsiębiorca pytania związane z wystawieniem faktury korygującej będzie kierował na adres email.
  5. Odmowa przyjęcia Zwrotu i odesłanie towaru przez Riv-Performance może nastąpić w przypadku, gdy nie zostaną spełnione warunki określone w punktach 1-3 powyżej.
  6. Odesłanie towaru do Przedsiębiorcy nastąpi w przypadku odmowy jego przyjęcia zgodnie z pkt. 5 na koszt Przedsiębiorcy wraz z przekazaniem protokołu z oględzin towaru i podaniem przyczyny odesłania.

Proces obsługi zgłoszenia reklamacyjnego

  • Reklamujący – podmiot uprawniony do dokonania Zgłoszenia Reklamacyjnego, tj. Przedsiębiorcam, zgodnie z jego definicją zawartą w OWW,
  • Klient – Użytkownik końcowy towaru tj, przedsiębiorca w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, który nabył towar od Przedsiębiorcy lub kolejnego sprzedającego,
  • Zgłoszenie Reklamacyjne – dokument zgłoszenia reklamacji na towar lub towary znajdujące się pod jednym adresem, według obowiązującego wzoru do pobrania ze strony www.kal-met.pl,
  • Towar – towar zakupiony od Riv-Performance przez Przedsiębiorcę lub Użytkownika końcowego.
  1. Klient zgłasza reklamację do Reklamującego, a Reklamujący dokonuje Zgłoszenia reklamacyjnego do Riv-Performance.
  2. Reklamujący wypełnia dokument Zgłoszenia Reklamacyjnego według wzoru dostępnego na stronie www.kal-met.pl i przesyła na adres e-mail
    osoby odpowiedzialnej w Riv-Performance wskazanej do obsługi w zakresie reklamacji.
  3. W przypadku, gdy Reklamujący chciałby dokonać naprawy gwarancyjnej we własnym zakresie zgodnie z pkt 4.6
    Ogólnych Warunków Współpracy zobowiązany jest do wpisania w kolumnie UWAGI w Zgłoszeniu Reklamacyjnym informację „naprawa przez Reklamującego”. Riv-Performance dokonuje weryfikacji Zgłoszenia Reklamacyjnego i podejmuje decyzję o uznaniu lub odmowie uznania Zgłoszenia Reklamacyjnego, o czym Reklamujący zostaje poinformowany e-mailem przesłanym na adres, z którego Riv-Performance otrzymał Zgłoszenie Reklamacyjne. Reklamujący w ww. e-mailu zostanie też poinformowany o zgodzie lub jej braku na naprawę przez Reklamującego.
  4. W przypadku odmowy uznania zasadności Zgłoszenia Reklamacyjnego, Riv-Performance poinformuje Reklamującego o jej przyczynach.
  5. W przypadku uznania Zgłoszenia Reklamacyjnego za zasadne, Riv-Performance podejmie decyzję o sposobie naprawy w zależności od rodzaju Towaru, tj.:
    a. W Centrum Serwisowym Riv-Performance:
    i. Reklamujący otrzymuje numer awiza (numer rejestracji w systemie Riv-Performance odbioru przesyłki z
    reklamowanym Towarem) i jest zobowiązany do zapakowania Towaru w sposób zabezpieczający go przed uszkodzeniem w trakcie transportu oraz do jego przygotowania do odbioru przez kuriera, a następnie przekazania Towaru kurierowi. Reklamujący zobowiązany jest do zachowania dokumentu nadania przesyłki do ewentualnych reklamacji przesyłki z Towarem.
    ii. Riv-Performance dokonuje odbioru przesyłki z Towarem i weryfikuje zgodność otrzymanego Towaru z danymi otrzymanymi w Zgłoszeniu Reklamacyjnym, w tym numeru seryjnego Towaru.
    iii. W przypadku niezgodności Zgłoszenia Reklamacyjnego ze stanem i/lub rodzajem Towaru i niedokonania przez Reklamującego korekty Zgłoszenia Reklamacyjnego w ciągu 14 dni od otrzymania Towaru przez Riv-Performance, Towar zostaje odesłany do Reklamującego na jego koszt, jako nieawizowany
    b. U Klienta:
    i. Riv-Performance uzgadnia z Klientem termin wizyty serwisanta i informuje Reklamującego o ww. terminie, a w przypadku zgody Riv-Performance na naprawę przez Reklamującego to Reklamujący jest odpowiedzialny za uzgodnienie terminu i wizyty i poinformowaniu Klienta.
  6. Naprawa Towaru rozpoczyna się od weryfikacji stanu Towaru ze Zgłoszeniem Reklamacyjnym.
    a. W przypadku zgodności stanu (w tym usterki) i rodzaju Towaru ze Zgłoszeniem Reklamacyjnym, a także zasadności reklamacji Towar jest naprawiany.
    b. W przypadku niezgodności stanu (w tym usterki) lub rodzaju Towaru z treścią Zgłoszenia Reklamacyjnego Riv-Performance informuje o tym Reklamującego i ustala z nim dalszy proces postępowania, na jeden z poniższych sposobów:
    i. Zmiana opisu stanu (w tym usterki ) lub rodzaju Towaru określonych w Zgłoszeniu Reklamacyjnym i dokonanie naprawy w ramach Zgłoszenia Reklamacyjnego
    ii. Zmiana naprawy na płatną i dokonanie naprawy, po otrzymaniu pisemnej akceptacji Klienta lub Reklamującego
    c. W przypadku nieustalenia dalszego procesu postępowania zgodnie z pkt 6 ust. b. Riv-Performance nie dokonuje naprawy.
  7. W przypadku naprawy Towaru w Riv-Performance, odsyłany jest on na adres, z którego był odebrany chyba, że Riv-Performance i Reklamujący uzgodnią inaczej, a Reklamujący pisemnie wskaże adres do odesłania Towaru.
  8. Reklamujący w trakcie postępowania reklamacyjnego, jak i po jego zakończeniu może zgłaszać swoje uwagi na adres email co do przebiegu procesu obsługi reklamacji, jak również przedstawiać swoje stanowisko co do decyzji podejmowanych przez Riv-Performance w trakcie realizacji Zgłoszenia Reklamacyjnego.
  9. Po zamknięciu Zgłoszenia Reklamacyjnego przez Riv-Performance, Klient i/lub Reklamujący dokonają oceny jakości przebiegu procesu i dokonanej naprawy, jeśli wyrażą na to zgodę.
  10. W przypadku wyrażenia zgody przez Riv-Performance na naprawę przez Reklamującego zgodnie z pkt. 4 Reklamujący zobowiązany jest do przesłania do Riv-Performance protokołu naprawy, w którym znajdą się następujące informacje:
    a. numer Reklamującego w systemie Riv-Performance,
    b. dane adresowe podmiotu, u którego dokonano naprawy,
    c. kod Towaru, którego naprawy dokonano,
    d. numer seryjny Towaru
    e. numer faktury zakupu Towaru,
    f. opis naprawy i lista wymienionych części wraz z numerem Zgłoszenia Reklamacyjnego i numerem faktury zakupu części,
    g. pieczątka i podpis podmiotu, u którego Reklamujący dokonał wymiany części, potwierdzające wykonaną naprawę.
    h. odwołanie do numeru Zgłoszenia Reklamacyjnego w Riv-Performance
  11. W przypadku użycia części do naprawy Reklamujący wraz z Protokołem Naprawy zobowiązany jest przesłać wymienioną część, o ile będzie żądał zwrotu ceny wymienionej części. Do naprawy Reklamujący może użyć jedynie części zakupionych w Riv-Performance.
  12. Reklamujący zobowiązany jest do przesłania Protokołu Naprawy i wymienionych części w terminie 14 dni od dnia wykonania naprawy, nie dłużej jednak niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania Zgłoszenia Reklamacyjnego.
  13. W przypadku niedotrzymania terminów z pkt. 12 Reklamujący nie otrzyma zwrotu ceny za wymienione części, a Riv-Performance automatycznie dokona zamknięcia Zgłoszenia Reklamacyjnego.
  14. Klient uprawniony z gwarancji lub zlecający świadczenie usług serwisowych zgodnie z postanowieniami OWW, który jest osobą fizyczną, w odniesieniu do danych podlegających ochronie na podstawie Ustawy i RODO, dokonując zgłoszenia reklamacyjnego lub zlecenia usług serwisowych zgodnie z punktem 5.5. OWW wyraża zgodę na przetwarzanie przez Riv-Performance podanych przez niego danych osobowych w celu podejmowania przez Riv-Performance czynności mających na celu realizację uprawnień z gwarancji lub świadczenie usług serwisowych i naprawczych w ramach postępowania reklamacyjnego.

Riveting Performance Quality&Innovation

BMP Sp zo.o.
ul. Drożdżowa 7,
84-315 Maszewo Lęborskie

(+48) 797-505-224
(+48) 666-087-531


KRS 0000986543
NIP 841 173 33 75
Regon 522 81 83 92

Centrala:
E: centrala@riv-performace.pl
(+48) 797-505-224
(+48) 666-087-531

Copyright © 2024 BMP. All rights reserved.

Add to cart